=

Penningmeester

Hoe kwam ik bij het netwerk?

Al sinds 2005 maak ik deel uit van het Netwerk Bouwende Managers. Ik zocht aansluiting met collega’s in vergelijkbare instellingen. Ik wilde kunnen sparren over de vraagstukken waarmee ik als éénling te maken had binnen mijn organisatie.

Rol binnen het netwerk

Binnen het netwerk maak ik deel uit van de Agendacommissie. Met elkaar bereiden we de bijeenkomsten voor. Daarnaast let ik als penningmeester van het Netwerk op de centen. De deelnemende organisaties betalen een jaarlijkse contributie waaruit we de activiteiten organiseren. Uiteraard wordt daar jaarlijks inzicht in gegeven en verantwoording aan de leden afgelegd.

Kennis, ervaring en tips

Binnen het netwerk is het eenvoudig om kennis, ervaring en tips met een grote groep professionals uit te wisselen. De lijntjes zijn kort en informeel, waardoor we hier onderling ook gemakkelijk gebruik van maken.

Advies

Daarnaast adviseren we elkaar. Omdat er een schat aan kennis en ervaring bij de leden zit, kunnen we elkaar als leden vaak verder helpen. Hierdoor blijft het inschakelen van externe adviesbureaus tot het noodzakelijke beperkt.

Inspiratie en energie

Naast het feit dat ik het heel prettig vind om collega’s te kennen en het altijd leuk is elkaar weer te zien, merk ik dat het mij ook altijd weer inspireert en ik met nieuwe energie van onze bijeenkomsten vandaan kom.

Herkenbare casussen

We dragen als leden zelf de thema’s aan voor de bijeenkomsten, waardoor we altijd werken met herkenbare casussen. Denk bijvoorbeeld aan: het inrichten van je vastgoedorganisatie, brandveiligheid en duurzaamheid.

Leren van elkaar

We delen niet alleen de successen maar ook zaken die niet goed gingen. Die zijn zeker zo leerzaam. Vragen die we behandelden zijn bijvoorbeeld: Wat gebeurt er wanneer je instelling failliet gaat? Wat zijn de gevolgen van een strafrechtelijk traject vanwege asbest?

Vertrouwen en discretie in de groep is daarom belangrijk en vanzelfsprekend.

Aanrader

Het netwerk is een aanrader voor vastgoedmanagers in de zorg die:

  • graag met collega’s in contact komen
  • kennis en ervaring willen delen
  • persoonlijk en professioneel willen groeien

Direct aanmelden of meer informatie?

Even voorstellen

Ik ben Paul van Nimwegen. Jarenlang werkte ik op verschillende plekken in het primair proces in de zorg. In 2000 kwam daar verandering in toen ik na een fusie vorm gaf aan het vastgoedmanagement voor de kinder- en jeugdpsychiatrie in het Noorden van Nederland.

Sinds voorjaar 2018 werk ik bij Trajectum in Zwolle, een organisatie voor meervoudig complexe stoornissen bij licht verstandelijk beperkte volwassenen op het kruispunt van LVG, GGZ en Justitie (TBS). In een nieuwe functie voor deze organisatie ligt hier het Corporate Real Estate Managment als vorm te geven uitdaging.